Friday 10 July 2009

HARTANAH BERMASALAH..

Hartanah kini sedang menghadapi masalah...
Kataaaanyaaa....

Apa masalah hartanah??
Mari kita kaji...

1. Mungkin cara penyampaian arahan terhadap anda kurang memuaskan?
2. Kita sendiri salah faham akan pemahaman masing-masing ketika penyampaian arahan?
3. Rujukan tidak dibuat kepada ketua anda sedangkan itu adalah perlu..
4. Berperang dengan masa untuk menyelesaikan sesuatu perkara dengan pertimbangan yang sangat teliti...
5. Anda cuba menyelesaikan masalah secara solo bagi membuktikan kemampuan.
6. Anda mula sakit hati terhadap ketua anda dan membuat kerja secara membabi buta sehinggakan hasil kerja anda layak sahaja dibuang ke dalam tong sampah?
7. Anda tetiba sahaja terhilang ingatan atau lupa akan flow kerja anda sendiri.
8. Anda rasa anda sedang disabotajkan?
9. Anda sengaja membalas dendam untuk bekerja dalam kualiti yang hanya 'rare' sahaja

10. Anda menunggu sahaja boss anda memberhentikan anda, sementara itu baik membalas dendam dengan menunjukkan hasil kerja yang tidak kreatif langsung
11. Anda merasakan merujuk kepada ketua anda adalah tindakan yang meremehkan?
12. Anda memikirkan bahawa ketua anda boleh berlebih kurang?
13. Anda telah bosan dengan kerja anda?
14. Anda memang tidak berminat untuk mencemerlangkan Bahagian Pengurusan Hartanah di bawah kawalan saya sepenuhnya...

Apa-apa hal pun.. dalam kes "lupa" adalah satu alasan yang sangat saya tidak boleh terima, Kalau ditanya mengenai flow kerja pun banyak kata-kata melibatkan perkataan "rasanya" dan "saya lupa" sedangkan itu adalah kerja harian yang anda lakukan, saya fikir, anda tak minat bekerja lagi.

Lebih-lebih lagi, amat mengada-ngadalah anda sekiranya, perkara yang kecil pun tidak boleh anda selesaikan.. Ini bukan Taska, mengajar anda untuk memakai kasut, dan mengikat tali kasut... Jadi faham-faham ajerla...

Jiwa saya membara, kerana perkara ini berlaku, kesannya adalah pada saya..

Tak salahkan saya meluahkan rasa....kan..

Asyik oang lain jer menangis di beri simpati...

'Kami' menangis..diserang dan diasak bertubi2..ada kamu amik hal???

Saya tak pernah lupa...

Kalau kamu sentiasa lupa.... tak tahu laa...

Renung-renung kaaannnnnnn....

No comments:

Post a Comment