Wednesday 8 April 2009

ME, OBESITI dan .....

FROM "Amil JahaT"








Obesiti yang tidakku undang.... Oh...Tidak! Smlm 38Kg harini 83kg!!Waaaa...


Masalah berat badan yang berlebihan mendatangkan byk keburukan bukan sahaja dari aspek kesihatan malah memberi imej yang negatif kpd empunya diri. Contoh yang paling baik adalah diri saya.. Seluar ketat...mengah berjalan....dlll Gambar Hiasan


"Berat badan saya kini adalah 84kg dimana ketinggian yang sepatutnya ialah 180cm=1.8m. How ever agak mustahil untuk mencapai ketinggian yang diperlukan ini setelah berusaha pelbagai kaedah yang sewajarnya. Sejak akhir2 ini saya mengalami sakit belakang dimana sengal2 diseluruh badan.dimana sy tidak tahan untuk duduk dalam tempoh yang lama. 2 x saya pergi ke klinik panel untuk mendapatkan rawatan dan pandangan. Kedua-dua doktor berpendapat bahawa salah satu penyebab yang dapat dikaitkan adalah masalah berat badan yang memberi kesan kepada tulang2 bdan ini. Tulang badan ini memberi 'warning' yang ia tak dapat menampung daging2 dan lemak2 yang sedang membiak ni."


Knapa saya sentuh topik ni? 2 objektif utama:-
1) berkongsi rasa./perasaan bahawa badan yang xsehat menyebabkan kita tidak dapat bekerja
2) Untuk mencabar bos-bos n my fren n me untuk membuang lemak2 yang beranak pinak dalam badan kita dengan cara yang selamat

Sebagai rangsangan dan habuan: Hadiah-hadiah yang menarik menanti anda (worth rm200.00 tajaan A-mil J-ahat)



1) 1 set KFC
2) 1 set Burger King
3) 1 set McD
4) 1 Set Pizza Hut
5) 1 set A&W


Hehehehe :)

No comments:

Post a Comment