Thursday 21 May 2009

P E N G U M U M A N ! ! !

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum....kepada semua warga hartanah...sebelum ni saya ingin ulas sedikit mengenai kontraktor yg disenaraihitamkan..walau bagaimanapun..time-constraint amat jelas dikala nak handovertugas kpd pegawai2 yg berkenaan...
    cuma disini..saya ingin berkongsi sedikit pengalaman sy 2 hari di kawasan daerah sepang dan banting....a.k.a kawasan our beloved fren Mr Firdaus.... :)
    sebelum itu, special thank to :KJ-Mr Zahar,KB- Puan Zura, KU- Pn Ain,My Hardcore fren..MR hafiz,Mr Firdaus and Mr APak....Tuan2 n puan2 amat sporting ketika kita semua dalam keadaan tension...

    TOPIC : Material Menyongsangkan Nawaitu

    Syukur saya kepada yang Esa..dgn izinNya dapatla saya menabur bakti dan mengerah kudrat tenaga untuk menjalankan tanggungjawab yg telah diamanahkan..dan bekerja dalam pkerjaan yg tertera dalam kitab suci Al-Quran.
    Suka saya mengingatkan diri saya dan berpesan-pesan dgn rakan2 sekalian dlm aspek pekerjaan yang kita lalui...secara umumnya mungkin dikalangan kita terasa, kerja yang kita laksanakan hanya melibatkan -siasat permohonan+anggar kos+sahkan tuntutan= kerja. Tapi bersabarla dan bersedialah dari segi rohani,mental mahupun fizikal dengan apa yg bakal saudara-saudara hadapi.....dugaan Nya terlalu banyak...

    2 hari saya didaerah kuala langat dan sepang banyak yang sy nampak berkaitan attitude kontraktor yg sy temui ketika menjalankan kerja-kerja pengesahan.....satu cabaran yg sgt besar yg bakal saya hadpi bermula 1 jun 2009 nanti...personaly saya mengucapkan tahniah kepada en firdaus kerana begitu tabah sepanjang bertugas dikawasan tersebut.....
    sehari saya didaerah sepang bersama kontraktor...banyak buah tangan yang diterima...(Buah Naga dan Buah Durian)...nak ditolak telah dibeli dan diberi....akhirnye terpaksa akur...
    bukan itu saja..kita akan dipuji dan dibuai2 sehingga setiap bait perkataan yg masuk ke telinga kita hanya word yg indah2....
    kita juga kalau tidak pandai mengelak...akan dibelanja makan dan minum.....
    hari kedua dibanting...saya yg x arif dikwsn tersebut..berkesempatan untuk menaiki toyota hilux, toyota camry dan mercedes benz utk ke site(sorry bos..gagal mengelak coz nak cepatan)....

    kebendaan jika diutamakan semasa menjalankan tugas akan menjejaskan nawaitu sebenar kita diLZS...apakah Nawaitu kita diLZS..hanyalah kita yang tahu....

    Kalau la kita menjalankan tugas kerana hanya takut diaudit oleh audit dalaman dan ancaman BPR...maka amatlah lemahnya kita...kerana Allah S.w.t yang sepatutnya kita takuti di'AUDIT' setiap saat dan ketika...

    Material dan kebendaan memang diperlukan zamankini tetapi bukanlah ditangga teratas... kerana kita akan diabdikan oleh kebendaan..

    Almaklumlah..yg bercakap pn tak serupa bikin..cume ingin saya menyeru agar kita dapat berjuang bersama-sama memartabatkan bahagian kita selari dgn kehendak organisassi...bak kata bos kita:
    "Saya inginkan org diLZS ini menyedari kehadiran kita dan terasa kehilangan kita amat merugikan mereka"---maaflah ayat ni ditokok tambah skit...hehehe
    wassalam...

    ReplyDelete